Shopping Cart

Brak produktów w koszyku.

Polityka prywatności i plików cookies
Na zdjęciu Elżbieta Mroczek trzymająca otwartą książkę "Chcę Wwwięcej"

Jak własny wizerunek wpływa na rozwój marki osobistej?

O tym, że własny wizerunek wpływa znacząco na rozwój marki osobistej nie trzeba nikogo przekonywać. W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja na rynku jest coraz większa, budowanie marki stało się niezwykle istotnym elementem strategii biznesowej. Jednakże nie tylko logo czy slogan decydują o sukcesie marki. Równie ważny jest wizerunek osoby stojącej za marką.

Jak własny wizerunek wpływa na rozwój marki? O tym, że własny wizerunek wpływa znacząco na rozwój marki osobistej nie trzeba nikogo przekonywać. W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja na rynku jest coraz większa, budowanie marki stało się niezwykle istotnym elementem strategii biznesowej. Jednakże nie tylko logo czy slogan decydują o sukcesie marki. Równie ważny jest wizerunek osoby stojącej za marką.

Wizerunek osoby zarządzającej marką jest często postrzegany jako wyraz jej wartości, pasji oraz zaangażowania. Kiedy właściciel firmy jest aktywny w mediach społecznościowych, udziela wywiadów czy bierze udział w wydarzeniach branżowych, to daje to klientom możliwość bliższego poznania marki. Ludzie lubią mieć do czynienia z innymi ludźmi, a nie tylko z anonimową firmą. Wizerunek autentycznego lidera może budować zaufanie i lojalność klientów.

Jak własny wizerunek wpływa na rozwój marki

Pierwsze kilka sekund spotkania z nową osobą, zarówno w realu jak i online, jest kluczowe, aby wywrzeć dobre wrażenie. Badania wskazują, że jest to tylko 7 sekund, w czasie których oceniana jest przede wszystkim nasza powierzchowność. Co zatem jest ważne w tym czasie? Kluczową rolę odgrywa tutaj ubiór, stylizacja, dodatki, powierzchowność. Dobrze dobrany strój i odpowiednie do niego dodatki mogą sprawić, że zostaniemy zapamiętani jako osoby pewne siebie, z klasą i stylem. Koncepcja “power dressing”, czyli ubierania się w sposób, który emanuje pewnością siebie i władzą, odgrywa kluczową rolę w biznesie i życiu społecznym.

Ubrania mają moc wpływania na nasze samopoczucie i pewność siebie. Kiedy nosimy coś, w czym czujemy się komfortowo i co podkreśla nasze atuty, automatycznie stajemy się bardziej pewni siebie. Dobrze dobrane ubrania mogą podkreślać naszą sylwetkę, maskować mankamenty oraz dawać nam poczucie elegancji i stylu. To z kolei przekłada się na pozytywną percepcję samego siebie oraz zewnętrznego wizerunku.

Po drugie, ubrania mogą być wyrazem naszej osobowości i stanowić swego rodzaju wizytówkę. Stylizacja może być sposobem na wyrażenie swojej indywidualności, gustu czy wartości, które wyznajemy. Dobrze dobrany strój może świadczyć o naszej profesjonalizmie, kreatywności czy determinacji. Może budować pozytywny wizerunek zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Jak budować pewność siebie oraz własny wizerunek dzięki ubraniom i dodatkom?

Po pierwsze, warto zainwestować czas i wysiłek w poznanie swojego indywidualnego stylu. Pozwol i to wybierać ubrania, które najlepiej pasują do naszej sylwetki i osobowości. Znaleźć swoje kolory, poznać swoją sylwetkę, odkryć swój wyróżnik stylu.

Po drugie, warto świadomie dobierać ubrania do określonych sytuacji. Na przykład w pracy warto postawić na bardziej formalne stroje. Na spotkanie ze znajomymi możemy pozwolić sobie na odrobinę luzu i kreatywności. Dostosować makijaż do okoliczności, np. do wystąpień przed kamerą warto zrobić makijaż bardziej wyrazisty niż na co dzień.

Po trzecie, nie zapominajmy o sile dodatków. Odpowiednio dobrane akcesoria mogą dodać charakteru i klasy każdemu strojowi, podkreślając nasz indywidualny styl. Osobiści jako osoba zajmująca się rękodziełem staram się w swojej stylizacji włączyć jakiś dodatek zrobiony ręcznie.

Zdjęcie przedstawiające właścicielkę marki Bajery Eli

Stąd wniosek, że moda i stylizacja mają ogromny wpływ nie tylko na nasz wygląd zewnętrzny, ale także na nasze samopoczucie, pewność siebie oraz wizerunek. Dobrze dobrany strój może być kluczem do sukcesu zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Dlatego warto poświęcić czas i uwagę na budowanie własnego stylu i wizerunku poprzez modę.

Do napisania tego artykułu zmotywowało mnie moje uczestnictwo w 1 sesji zajęć w ramach szkolenia TOP Women w e-biznesie, które potwierdziły moje przekonania w tym zakresie.

Konkurs TOP Women LOOK

Postanowiłam także wziąć udział w konkursie TOP Women LOOK. Konkurs polegał na tym, aby po zajęciach „Metamorfoza wizerunkowa” zrobić sobie selfie bez makijażu i po wykonaniu makijażu według poznanych zasad podczas zajęć.

Trochę się krępowałam wysyłając moje zdjęcia na konkurs, ale postanowiłam, że tym razem będę korzystać ze wszystkich możliwości. Nie mam talentu do makijażu i nie umiem się malować, szczególnie teraz, kiedy wzrok już nie ten. Może to i lepiej, bo coraz mniej zmarszczek dostrzegam, chociaż nie wyrzekam się ich, bo są efektem życiowych doświadczeń. W młodości mama mi powtarzała, że “najlepsze malowidło to woda i mydło”, a teraz pasuje do mnie zasłyszane gdzieś powiedzenie “nie pomoże puder, róż, kiedy gęba stara już”. Mam jednak dystans do siebie i na przekór temu postanowiłam wziąć udział w tym konkursie. Nie miałam też zbyt wiele kosmetyków, więc wykorzystałam tylko to, co było pod ręką.

Jakież było moje zaskoczenie, kiedy dziś zostały ogłoszone wyniki i znalazłam się wśród zwyciężczyń konkursu. Teraz z niecierpliwością czekam na zestaw kosmetyków od patronatów konkursu, którymi byli: Ziaja i Hebe.

Podoba Ci się? Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Ci się spodobają: